ΛΗΣΤΕΣ… “HI-TECH” – ΠΩΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΕΝΑ “ΚΛΙΚ” – VIDEO

heading_title

- Με ένα απλό μηχάνημα ή μέσω υπολογιστή μπορεί κάποιος πλέον να ξεκλειδώσει το immobilizer ενός αυτοκινήτου! 

- Μέσω ενός πομπού και ενός δέκτη, ο ληστής μπορεί μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα απλά να... φύγει με το όχημα! Αρκεί να έχει υποκλέψει τον κωδικό αυτοκινήτου, ο οποίος χρησιμοποιείται σαν κλειδί.

 - Βήμα - βήμα πώς μπορείτε να προστατευτείτε από τους ληστές.

 - Η τεχνολογία εξελίσσεται, μαζί της και οι… κλέφτες αυτοκινήτων! Το πώς οι ληστές έχουν μετατρέψει σε… επιστήμη την “τέχνη” τους, είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό.

Μπορούν να κλέψουν αυτοκίνητα με ένα “κλικ”. 

Σε περίπτωση, βέβαια, που το αυτοκίνητο είναι εντελώς καινούργιο (διετίας – τριετίας) οι δικλείδες ασφαλείας είναι πιο περίπλοκες. Εκεί ο κλέφτης δεν μπορεί να ξεκλειδώσει το immobilizer του αυτοκινήτου εκεί φέρνει… γερανό, το παίρνει, το μεταφέρει σε μια αποθήκη και προσπαθεί να το «ξεκλειδώσει».

Αν δεν τα καταφέρει, τότε το αποσυναρμολογεί και το κάνει ανταλλακτικά. Την περασμένη χρόνια (2017) σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αστυνομίας πραγματοποιήθηκαν 4.021 κλοπές ΙΧ αυτοκινήτων εκ των οποίων οι 988 εξιχνιάστηκαν. Για το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι κλοπές των ΙΧ αγγίζουν τις 3.724, με 1.047 εξιχνιάσεις.

Σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=YPwNpra0Cfg 

Ο Νίκος Νίκου αντιπρόσωπος μεγάλης εταιρίας συναγερμών καθώς και ο Ιορδάνης Κοτσαμπασίδης, μηχανικός αυτοκινήτων από την Θεσσαλονίκη, μίλησαν και εξήγησαν στο Newsit.gr τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει μια κλοπή από το πιο παλιό μέχρι το πιο hi-tech αυτοκίνητο.

|ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΙ ΚΛΟΠΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ο κ. Νίκου τόνισε ότι <<σε όλα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με εργοστασιακό τηλεχειριστήριο τύπου Smartkey χρησιμοποιείται ένα σετ αναμεταδόσεως συχνοτήτων κάτι σαν το παλιό γουόκι τόκι. Δηλαδή ο ένας από τους δύο υποψήφιους κλέφτες έχει το ένα σύστημα εκεί όπου βρίσκεται το κλειδί δηλαδή στο σπίτι, στο πάρκινγκ ακόμη και δίπλα μας ενώ ο άλλος είναι κοντά στο αυτοκίνητο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συχνότητα του χειριστηρίου από όπου κι αν βρίσκεται να φτάσει στο αυτοκίνητο, να το ξεκλειδώσει και να επιτευχθεί η κλοπή του.

Η δεύτερη περίπτωση αφορά όλα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας χωρίς Smartkey, τα οποία διαθέτουν απλό εργοστασιακό τηλεχειριστήριο. Σε αυτή την περίπτωση η κλοπή γίνεται ενσύρματα μέσω της εργοστασιακής OBD φύσας. Ακολουθεί η αντιγραφή του μεταλλικού στελέχους κλειδιού σε ένα πάρκινγκ που έχουμε αφήσει το αυτοκίνητο μας ή οπουδήποτε αλλού.

Εν συνεχεία τοποθετείται ένας Jammer κάτω από το αυτοκίνητο για να μπλοκάρει το εργοστασιακό GPS tracker και μέσω φορητού υπολογιστή μπαίνει κάποιος μέσα με το κλειδί που ήδη έχει, προγραμματίζοντας ένα νέο κλειδί. Είναι μια πολύ απλή και εύκολη σχετικά διαδικασία για κάποιον που κάνει αυτή την δουλειά.

Υπάρχει και ένας τρίτος τρόπος, εξίσου απλός. Να φορτωθεί το αυτοκίνητο με μια οδική βοήθεια και να φύγει. Αν το αυτοκίνητο δεν έχει εργοστασιακό συναγερμό, κανείς δεν φαντάζεται ότι το αυτοκίνητο μπορεί να έχει κλαπεί.

|ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ;

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να προστατευτούμε είναι αρχικά να βάλουμε ένα σύστημα ασφαλείας το οποίο μπορεί να μας ειδοποιήσει για την κατάσταση του αυτοκινήτου μας. 

Δεύτερο βήμα είναι να μεταφέρουμε την εργοστασιακή OBD φύσα κάπου αλλού, να την κρύψουμε, έτσι ώστε να μην μπορέσει να την βρει ο υποψήφιος κλέφτης.

Τρίτο βήμα προστασίας είναι να βάλουμε ένα αόρατο immobilizer, το οποίο προϋποθέτει ότι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου όταν μπει μέσα θα δώσει έναν τετραψήφιο κωδικό στα εργοστασιακά κουμπιά για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Και ένα τέταρτο βήμα είναι ένα AfterMarketGPS Τracker το οποίο θα  δείξει την τοποθεσία του αυτοκινήτου μας εφόσον έχει κλαπεί.

Τελευταίο και πιο σημαντικό είναι να απευθυνθούμε σε κάποιον έμπειρο συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει την σωστή τοποθέτηση ενός από των προαναφερθέντων συστημάτων ασφαλείας>>.